řešení problému a dotazy na dárek
darce@daruj-hracku.cz
Chcete vědět, komu pomáháme a co darovat? Komu splníte přání?
Chceme se přihlásit
1 – krok – PŘIHLÁŠENÍ – online přihláška pro domov/zařízení, který byl v DH 2017 a dříve nebo nikdy
domov / zařízení, který byl v DH ve 2018 a pozdeji: odkaz na přihlášku máte v mailu (zkontrolujte nevyžádanou poštu, pokud ne, napište nám o zaslání nové na email domov@daruj-hracku.cz, s uvedením Vašeho e-mailu, kam pozvánku do DH i s odkazem na přihlášku Vašeho domova zaslat)
2 – krok – MALOVÁNÍ PŘÁNÍ – stáhněte, vytiskněte, rozdejte k malování
do 26.10 nechte namalovat – prosíme o video přímo z malování-tento klip s využitím videí z malování přinesl (přes sled.na FB, nikoliv YT) splnění přání za 2,8 milionu – viz GDPR, vše je v pořádku
vložte do databáze (o zahájení vkládání vám dáme info)
pro ty, kdo může malovat, využijte přání „mohou malovat“
za ty, kdo nemůže malovat, využijte přání „nemohou malovat“
3 – krok – dodržte – termíny
přihlásit se – namalovat/natočit,vyfotit/vložit do databáze – přijet si pro dárky – vyfotit
Přihlášením domov přijímá a zavazuje se k plnění podmínek účasti v Daruj hračku:
- respektování plnění termínů
- správnost a úplnost vkládaných dat
- vyzvednutí a převzetí splněných přání
- hlášení dárků došlých do domova
- včasnému a řádnému poskytování dárcům potvrzené pro jejich daňové účely za dárky převzaté pro děti / klienty domova
- poskytnutí foto a video materiálů pro ilustrativní pro Daruj hračku, jeho atmosféru a emoce přibližující, motivující dárce, dokumentující dopad DH, tedy v souladu s GDRP
příjmení klienta
se nikde neobjeví (!) – v databázi je uvedeno jen první písmenbo a dále nahrazeno číselným bezpečnostním kódem
věk, zájmy, handicap
dají dárcům možnost vědět a vybrat si komu chtějí pomoci, ztotožnit se s ním i vámi
fota – videa
bez výslovného přání domova nebudou dána do jakékoliv souvislosti s domovem
nikdy nedojde ke spojení kohokoliv na videu či fotu se jménem ani domovem
jsou užívána výhradně jako ilustrativní, atmosféru, emoce a projekt/akci přibližující
KONTAKTNÍ OSOBA DOMOVA
kdo to je
hlavní kontaktní osoba za domov pro Daruj hračku – pro organizátory a dárce
kontakty – dostupnost
kontakty musí být platné a funkční (e-mail, mobil)
e-mail pravidelně kontrolovaný
dostupnost i mimo pracovní dobu = mnoho dárců řeší dárky pro Vaše děti třeba i večer mimo zaměstnání
komunikace – spolehlivost jsou základem
při dodržení 4 termínů (přihláška-vložení dětí, log+fota/videa z malování-vyzvednutí dárků-fota nemáme důvod vás kontaktovat)
jsou důležité pro plnění přání, kdy je třeba hlídat a odpovídat dárcům na upřesnění přání
při liknavosti ztrácí obvykle dárce o domov zájem a buď si najde jiný domov či dokonce opustí DH
„SKŘÍTEK DOMOVA“ = DÍTĚ / KLIENT
proč
v čím největším zájmu je největší počet a nejlépe splněných přání? Vašich dětí a klientů !
pak at se učí odpovědnosti a chtějí-li výsledek, at mu jdou naproti tak, jako je to v životě.
kdo to je
je to pomocník kontaktní osoby z řad dětí či klientů (nouzově druhý člověk z domova)
je to taková pojistka, aby kontaktní osobě něco neuteklo
určitě to NENÍ
zástupce zřizovatele * starosta * kdokoliv z jakéhokoliv odboru města či kraje (školství, sociálních věcí atd..) * psycholog * jakýkoliv patron domova… ano s tím vším jsme se ze strany domovů setkali
zkuste
takového člověka – „skřítka“ – z řad dětí či klientů najít – je to pomoc a hlídač pro kontaktní osobu
nemáte-li
u vás takového člověka, zvolte (vyloženě jako nouzové řešení), nějakého kolegu, aby Vám něco neuteklo
CÍL
podělit se o odpovědnost s těmi, v jejichž největším zájmu je mít nejvíce a nejpřesněji splněných přání
zkvalitnění komunikace s domovy a dárci
DŮVOD
výchovný – zde je to zřejmé
praktický
dárce chce splnit přání a potřebuje si dotazem – souhlasem se splněním přání – ujasnit něco například ve vztahu k barvě, typu, modelu – odešle přes aplikaci dotaz do domova, odkud mu několik dní nepřijde odpověď. Dokonce ani po urgenci a dokonce třeba 7, 10 i 14 dní ! Je to zcela nepřípustné a zcela neslušné vůči člověku či rodině, který se ze svých peněz rozhodne splnit přání vybraného dítěte vašeho domova. I kdyby se jednalo o dárek „jen“ za 10 korun – a to už nemluvě o dárcích třeba za 4, 5 i 8 tisíc korun, kde je již ta nepokora k dárci doslova neskutečná – ale opravdu se to stávalo !
výsledek špatné komunikace s dárcem: naprosto otrávený dárce, který se o svoji zkušenost v tom smyslu, že domovy o to ani nestojí, podělí se svým okolím, což nepoškodí jen dané dítě (v první řadě), ale i domov, celý projekt – a tedy i ostatní domovy a děti-klienty.
PROTO ROLE „SKŘÍTKA DOMOVA“, který je motivovaný jak osobně, tak i ostatními dětmi-klienty, kteří mu budou v tomto duchu jistě „šlapat na paty“.
ROLE – ÚKOL
hlídat a upomínat
kontaktní osobě v domově správnost a plnění termínů a úkolů (databáze, soubory)
kontaktní osobě v domově odpovědi dárcům a organizátorům
OPRÁVNĚNÍ
odpovědi dárcům
„SKŘÍTEK DOMOVA“ bude mít omezený přístup do databáze – tzn. pouze k dotazům dárců na „plnění přání se souhlasem domova“
maily
určené pro domov a kontaktní osobu, budou chodit v kopii i jemu, aby byl v obraze a mohl pohlídat, jestli kontaktní osoba reagoval nám nebo dárci na jeho upřesnění přání
DOMOV od DOMOVA
je samozřejmě třeba rozlišit – někde to nebude možné, s ohledem na věk či handicapy.