řešení problému a dotazy na dárek
darce@daruj-hracku.cz
Chcete vědět, komu pomáháme a co darovat? Komu splníte přání?
Jak odeslat zdarma přepravním partnerem, GLS Czech republic
(platní pouze do 13.12. 2021, po něm jsou platné tyto informace-klik)
Milí Ježíšci, také v letošním roce máte, díky generálnímu logistickému partnerovi Daruj hračku, GLS – Česká republika, možnost odeslat své dárky do Daruj hračku zcela ZDARMA.
CO JE CO
ParcelShop = obchod, jakákoliv provozovna, označené jako „ParcelShop GLS“ kde lze odevzdat, ale také kam si lze nechat poslat zásilku GLS
Dárek = 1 dárek (může jich být zabaleno více v balíku – krabici, když se do něj vejdou, každý dárek uvnitř musí být dobře označen ID přání a dítěte)
Balík = 1 celistvý balík, který může obsahovat více dárků, které se do něj FYZICKY vejdou a každý z nich bude označen ID dítěte a přání. Nebo velký kus (kolo, boby, sáňky, lyže atd)
Prosíme o dodržení pravidel pro balení balíků (zde jak na to), aby mohl být Váš balík přijat a přepraven.
Příklady:
- pozor – jízdní kola – pedály a řídítka jako v balení z obchodu = v kartonu či folii bez vyčnívajících částí
- více dárků jako jeden balík = pouze uvnitř v 1 balíku a každý dárek uvnitř označen
- nelze spojovat dárky provázky či izolepou ap. do jednoho balíku – hrozí oddělení a nedoputování k nám a dětem
- 5 dárků v krabici = 1 balík = tisk jednoho adresního štítku
- 5 dárků v krabici + lyže = 2 „balíky“ (1 krabice + 1 samostatné lyže) = tisk 2 štítků = pro krabici s 5 dárky uvnitř zvlášť a pro lyže zvlášť
VARIANTA 1 – ZDARMA přes PARCELSHOP GLS – upřednostněte
- odpadá nezaviněné riziko možného čekání na kurýra, či změn termínů vyzvednutí v důsledku covidové krize a situací s tím spojených.
- Nejbližší Parcelshopy k Vám, Vám aplikace automaticky nabídne podle Vaší registrační adresy v aplikaci Daruj hračku (jinak zde si můžete najít ParcelShop GLS dle Vašich potřeb).
Jak to funguje:
- v „moje rezervace“zvolíte ikonku ParcelShop GLS (hned ta první)
- aplikace Vás dále povede přes výběr dárků, co se fyzicky vejdou do jednoho balíku – jedné krabice, v níž chcete dárky poslat, vytisknutí popisných štítků na každý dárek v balíku a adresního štítku na nalepení na balík před odnesením do ParcelShopu GLS až k potvrzení, že máte balík s dárky uvnitř připravený na odnesení do ParcelShopu
- 1 tisk adresního štítku na balík do ParcelShopu= 1 balík (i s více dárky, co se do něj fyzicky vejdou uvnitř), 2 balíky = 2 adresní štítky atd..
- balík prosím doneste do Vámi vybraného ParcelShopu co nejrychleji, protože Vám od té chvíle běží 4 pracovní dny do doby vyzvednutí svozovým kurýrem GLS v ParcelShopu GLS
- dárky z ParcelShopů se odvážejí 1x za 24-48 hodin pracovních dní, počítejte s tím.
Co Vás čeká v ParcelShopu a po jeho návštěvě:
- sdělte, že nesete dárek do Daruj hračku ParcelShop GLS
- dostanete potvrzení o převzetí balíku
- nebudete nic platit
Nezapomeňte tedy každý dárek v balíku správně označit vytištěným popisným proužkem a co nejdříve odnést do ParcelShopu, aby nepropadl a nerezervoval si jej jiný dárce, zatímco vy by jste měli dárek třeba koupený, ale doma na stole, či v autě.
Proč a jak dlouho bude u Vašich dárků stav „GLS-ODNÉST DO PARCELSHOPU“:
- pro připomenutí, že balík ještě nebyl odevzdán v ParcelShopu a máte jej doma, v autě apod.
- pokud byl, tak i potom, maximálně však 48 hodin po odevzdání, počítejte s tím s rezervacemi a včasným odnesením do ParcelShopu
- tento stav bude u Vašich dárků v balíku až do okamžiku vyzvednutí svozovým kurýrem balíku v ParcelShopu
- že balík svozový kurýr v ParcelShopu vyzvedl, poznáte podle stavu „GLS-PARCELSHOP-SVOZ“ u Vašich dárků – od toho okamžiku již Vaše rezervace nemůže propadnout
- budete tak mít přehled, že Vaše dárky nezůstaly ležet někde v nějaké provozovně a jsou na cestě k nám
- nelekejte se – dárky z ParcelShopů se odvážejí 1x za 24-48 hodin pracovních dní, počítejte s tím
- číslo balíku se Vám hodí i pro sledování zásilky na stránkách GLS – zde (vpravo), ať máte přehled.
Máte vlastní provozovnu – staňte se provozovatelem GLS ParcelShopu, rozšiřte si tak podnikání, nabídku služeb, celoročně možnost příjmu a 1x za rok buďte i takto s námi u Daruj hračku – více jak na to – zde.
VARIANTA – 2 – zdarma vyzvednutí kurýrem GLS na Vámi uvedené adrese
(s rizikem možných změn v době vyzvednutí a čekání na kurýra, vliem covidové situace).
POZOR – adresa k vyzvednutí kurýrem GLS je automaticky Vaše registrační.
První den využití bezplatné dopravy odnbesením do ParcelShopu GLS či objednání kurýra je 11.11.2020
Poslední den objednání dopravy zdarma kurýrem GLS Czech republic, přepravním partnerem Daruj hračku a ZP manažerů Tango je 14. prosince do 17:30 hodin ! (platné pouze do Štědrého dne, po něm jsou platné tyto informace)
Chcete-li odeslat dárek odjinud, pak si před objednáním dopravy změňte Vaši registrační adresu. Počet změn je neomezený.
Kdy mám jistotu, že jsem opravdu objednal dopravu GLS:
- když vám přijde potvrzovací mail od GLS s přepravním číslem a informacemi o vyzvednutí- JINAK NE
- nepřišel? Pak jste jen vložili dárky do balíku pro GLS, Ale ten jste v aplikaci neodeslali – je to jako v e-shopu – aby Vám zboží přišlo, nejdříve si nakoupíte-navkládáte zboží do košíku (u nás dárky do balíku pro GLS) a až po odeslání objednávky a zaplacení zboží dostanete (u nás po objednání kurýra GLS pro daný balík – vlevo nahoře:” Odeslat kurýrem GLS”)
- Vlevo nahoře- “Odeslat kurýrem GLS” = objednání dopravy pro vytvořený balík
- Co balík, to objednávka
- balík může obsahovat více ozznačených dárků – ale musí se do něj fakticky vejít
Kdy kurýr přijede
- informaci najdete v potvrzovacím mailu od GLS
Co to je „dárek“ a „balík“
- dárek je konkrétní splněné přání, každý dárek v balíku musí být označen
- balík může obsahovat více dárků (každý z nich označený)
Tvorba balíku
- chcete-li poslat více dárků ve více krabicích – pak platí, že co krabice, to „balík GLS“
- pro vytvoření dalšího „balíku GLS“ v systému musíte pro ten předcházející objednat dopravu GLS, jinak budete mít aktuální balík stále aktivní a každý další dárek budete vkládat do stále něj, tedy do jednoho.
- přidáním dárku do balíku GLS neobjednáváte dopravu – jen si připravujete balík před odesláním
Jak zakoupené dárky připravit k předání obecně?
- dárek nebalte vánočně, všechny procházejí následně kontrolou obsahu
- pokud chcete zabránit poškození – obalte dárek průhlednou fólií
- každý dárek označte podle tabulky vašeho dárku – stačí nalepit nebo opsat
- pokud posíláte dárek sami, nikoliv přes GLS, pak pod adresu uveďte kody dárků v balíku
GLS – pravidla objednání GLS
- Dopravu GLS objednávejte pouze pokud máte všechna přání v balíku již připravena!
- Kurýr vyzvedne balík následující pracovní den, pokud je doprava objednána před 17. hodinou.
- Pokud je doprava objednána po 17. hodině, nebo o víkendu, kurýr balík vyzvedne až druhý pracovní den.
Co musíte uvést na každý dárek
- před jakýmkoliv odesláním se Vám zobrazí tabulka s vašimi přáními k odeslání
- stránku s tabulkami si vytiskněte a nalepte na správné přání
- v každé je automaticky komplet vše, včetně čárového kodu, který nám velmi pomáhá
- 1 dárek (pozor-každý dárek uvnitř balíku, nikoliv balík!) = 1 označení s kody dárků a 3 čárovýni kody
- nebo může tisknout – prosíme údaje opsat: dítě / kod, přání/kod, dárce/kod
- označení dárku (Přesně splněný = P1,P2, se souhlasem domova = S1,S2, náhradní,jiný,navíc = N1,N2 a vždy + kód dárku)
Adresa k vyzvednutí kurýrem GLS:
- základně je to vždy registrační adresa
- Budete-li potřebovat nechat vyzvednout na jiné než registrační adrese, pak si, před vytvořením balíku GLS adresu změňte v „Můj účet“ a až následně balík vytvořte
- adresu můžete měnit kolikrát potřebujete pro různé dárky a místa jejich vyzvednutí
- nelze vložit do objednávacího „balíku GLS“ dárky, které budou na různých místech – platí pravidlo 1 balík = 1 adresa k vyzvednutí
Jak připravit dárek pro převzetí kurýrem – balení
- podmínky najdete zde – http://e-balik.gls-czech.cz/practical/howtopack
Jak postupovat, až si k Vám přijede kurýr GLS vyzvednout vaše balíky:
- představte si to – jste dva cizí lidé, co spojili své síly, aby někomu udělali radost pod stromeček !
- kurýr přiveze samolepící adresní štítek, na kterém jsou již i kódy dárků v tom Vašem daném balíku
- věnujte pozornost tomu, aby šel správný adresní štítek na správný balík !!!!! (jinak může rezervace propadnout, protože nebudeme umět balík a dárky přiřadit – odpovědnost je na odesílateli – dárci)
- POZOR – nepřichází v úvahu mít připravené třeba 4 balíky a pro ušetření času nebo námahy na ně „namydlit“ adresní štítky „jen tak od oka“ s tím, že „stejně to je pro Darujte hračku“. To je omyl, jehož důsledkem budou propadlé rezervace a přiřazení dárků jako náhradních nebo nekonkrétních. Odpovědnost je na dárci – odesílateli.