řešení problému a dotazy na dárek
darce@daruj-hracku.cz
Chcete vědět, komu pomáháme a co darovat? Komu splníte přání?
Charakteristika a nezaměnitelná jedinečnost Daruj hračku
ORGANIZÁTORY
jsou lidé u nichž by každý předpokládal, že sami budou vyžadovat pomoc a ne ji tolik dávat. Z vozíků.
jsou lidé, za každým z nichž stojí jejich osobní příběh, osobní zkušenost, boj, který museli a chtějí vyhrát
PŘÍKLAD A INSPIRACE
našimi manažery zdravým i znevýhodněným lidem jsou jedněmi z cílů a velkých společenských přínosů
zdravým – že ne všichni mají stejnou startovní čáru do života a že když chybí šance,je to ta největší bariéra
znevýhodněným – že vždy se dá najít cesta, jak to nevzdat a jít dál
ŠANCE
poskytnutá vozíčkáři tisícům zdravých udělat alespoň jednou za rok něco fajn, něco dobrého – a konkrétně
pro děti a lidi v domovech a DOZP na splnění přání, která opravdu potřebují nebo po nich „jen“ touží
pro děti a lidi v domovech a DOZP vidět, že „venku je někdo, komu na mně záleží, vždy si mě vybral“
znevýhodněným být užiteční, pracovat, mít plný život, být k něčemu a těšit se uznání za to, co dokážou
pro zdravé děti se naučit vnímat, že ne všechny děti měly takové štěstí, jako ony – se zdravím, s rodiči
pro všechny pochopit, že je lepší chudáka ryby chytat naučit, než mu jednu rybu dát: tzn – dát šanci
ČLOVĚK – ŽÁDNÁ DMS
hraje hlavní roli v celém projektu. Člověk, který si přeje, který organizuje, který daruje. Žádna DMS za 5 sek.
KONKRÉTNOST
každého přání a každého dítěte / klienta. Prostě život, člověk.
PRŮHLEDNOST
daná stálým přehledem, v jakém stavu se dárek nachází a ověřitelností u domovů
ŽÁDNÉ OMEZENÍ A NAŘÍZENÍ
přání dětem jen proto, aby byly hezké statistiky projektu. To přece Ježíšek (a ani my doma) nedělá.
přát si může kdo chce a co chce, po čem touží nebo co potřebuje. Mobil, tablet atd. je dnes běžná věc a přejí si ji nebo ji mají všechny děti–včetně spolužáků dětí z DD. Tak proč by ony neměly? Protože jsou z DD?
k čemu bude dítěti 5 dárků po 300 korunách z různých projektů, protože těch 300 korun vypadá skromněji („vždyť jsou přece z děcáku, musí být skromní“), když potřebuje nebo prostě touží po jedné věci za 1500 korun, pro jeho spolužáky úplně běžné, ale domov na ni nemá a není nikdo, kdo by ji přání splnil, protože téměř všechny podobné akce (mj. námi historicky inspirované) hodnoty přání limitují – jednak aby dosáhly „hezkých statistik“ a jednak proto, že zkrátka neznají situaci a nedají si práci ji poznat.
NĚCO CHCEŠ ? NĚCO PRO TO UDĚLEJ !
to platí pro děti z domovů. učíme je, že nejde natahovat jen ruku a říkat „dej, jsem z domova“ – proto každá rodinná skupinka vyrábí pohádkovou postavičku, která nám pomáhá s finančním zajištěním projektu. Musejí ji vymyslet, vyrobit, dát jí příběh – a vědí proč to dělají. E-shop pohádkových postaviček
to platí i pro ZP manažery – chceš žít naplno? Tak makej – a k tomu patří i nasazení, stres, odpovědnost.
platí to i pro Tango samotné. Nikdy jsme nebyli nadace na dotacích. Pomoc potřebujeme – ale vždy si ji odpracujeme na základě smlouvy o reklamě – víme, že chce-li nám mohl někdo pomoci, musí si ty peníze nejdříve sám vydělat – a to ho stojí jeho nápady, úsilí, čas, mnohdy zdraví či rodinu–proto je naše povinnost a slušnost vytvořit mu podmínky takové, aby si dal pomoc do nákladů a zároveň za ni něco získal
ZAMĚŘENÍ NA CÍL
a tím je každé jedno malované přání jeho každého jednoho jeho autora. Je to jeho sen, touha, potřeba.
ukázat lidem, jak velký dar je umění darovat a jak důležité je dát a dostat šanci
ŽÁDNÁ POVRCHNOST, ALE KUS SEBE
dá každé dítě do svého přání, ale i do postavičky, kterou v domově vyrábějí, aby pomohlo Ježíškovi
musí dát dárce do dítěte – procházet databázi, vidět kde žije, co ho trápí, baví, co zvládne a nezvládne
musí dát dárce do dárku-najít ho a posoudit je-li přesný, koupit, označit, mít ho v ruce, zabalit, odeslat
dá do každého dárku každý dobrovolník, student, který pomáhá našim ZP manažerům, vlastně jim dělá ruce a nohy při kontrole, příjmu, evidenci, třídění, přenášení a chystání k předání domovům
tak dá mnoho lidí do dárku, který najde dítě /klient pod stromečkem–a všichni to vědí, ale i to, jaké dítě/klient, kde a co
BEZPEČNOST
dárků – nejsme naivní a za 20 let praxe víme, že ne každé dítě je svatoušek a to platí jak pro ty naše doma, tak pro ty z domovů a víme, jak lehké je propadnout svodům, napsat si o mobil, dostat ho a pár dnů po svátcích ho prodat „kamarádům“ nebo v zastavárně, aby bylo na cigarety a pití a za rok si napsat o nový.
A protože prostředí známe a prvotní je pro nás respekt k dárci, máme ve spolupráci s domovy daná pravidla a my jako organizátor navíc vnitřní systém, jak toto nedopustit, hlídat a ošetřit
DARUJ HRAČKU JE VLASTNĚ DARUJ ŠANCI NA ŽIVOT
opravdové hračky a věci pro radost, sport, volný čas, ošacení a splnění touhy
technika, elektronika a vybavení pro lidi se ZP pro možnost uplatnění nebo usnadnění života
nářadí do dílny, technika, elektronika pro lidi studující a končící učení, aby měli šanci jak začít
vybavení domů, do bytů, do prvních bydlení pro ZP lidi nebo lidi odcházející o prvního bydlení
JEDNOTKA RADOSTI = 1 OBĚH – čí radost je větší ?
člověka s mentálním postižením, který pod stromkem našel hrníček s kočičkou nebo povlečení s pejsky
vysokoškoláka, který dostal notebook, který mu pomůže vystudovat?
Jsou stejné !