Chcete vědět, komu pomáháme a co darovat? Komu splníte přání?

Vstupte do databáze dětí a přání a vyberte si   »

Jak darovat?

Daruj hračku srdcem a rozumem

Každý z nás v týmu organizátorů, Tangu-manažerů na vozíčcích (kterým svou účastí dáváte navíc uplatnění a smysl života), má své odžito a život nás naučil (donutil) bojovat, vidět svět i z druhé stránky, neplýtvat a hlavně jednat smysluplně, logicky, užitečně a prakticky.

Snažíme se o to i v Daruj hračku

a velmi nám záleží na  neplýtvání Vaším pochopením, empatií i prostředky.

 

pro nás je prakticky cokoliv nekonečný boj

aktuálně – aby DH vůbec mohla jet – musíme jet i my..a my stojíme-více

 

Zde v seznamu přání

najdete kolonku pro vepsání Vašeho, v duchu uvažovaného, rozpočtu, v jaké celkové hodnotě uvažujete splnit přání  – Ježíškovat.

 

Nebojte – je to jen orientační pomocník k inspiraci a smyluplnosti

bez jakékoliv evidence, viditelnosti či závaznosti zadané částky.

 

Po zadání částky a ENTERU  Vám aplikace sestupně seřadí přání dětí a klientů tak, že nejvýše budou přání odpovídající Vámi zadané částce. Pozor, přání má každé děcko / klient 2, takže to bude jedno z nich.

 

Naše prosba a vodítko mohou na první pohled vypadat úplně nelogicky.

Opak je ale pravdou.

Dejte nám chvilku alespoň v pár prvních řádcích

 

Jako ježíšek mohu svůj rozpočet

– buď “rozmělnit” do mnoha malých, roztomilých přání – ta ale na 100% úplně vždy někdo splní a ta možnost je splnit ještě navíc udělá radost a dá šanci Ježíškům s nižším rozpočtem, ale stejně velkým srdcem

– nebo splnit 1-2-3 dražší přání, co se do mého rozpočtu vejdou, která nebýt mě, zůstanou prostě na 99% nesplněná a nebudouj ničím jiným než dvojitým zklamáním – dítěte / klienta na jedné straně a dárce, který vidí nesplněné přání, ale je nad jeho možnosti

 

 

 

Výsledek, který máme podložený dlouholetými analýzami a statistikami:

-“malá” přání se splní úplně vždy, i bez toho, aby jich 5-10 takových splnil 1 “silnější” Ježíšek

na ta větší se Ježíšci shánějí hůře, často vůbec

na řadě je porovnání radosti ze splnění malých, která by stejně ale byla a zklamání z nesplněných velkých, na které mimo Daruj hračku není šance, protože vetšina podobných akcí v rámci filozofie “at se splní co nejvíce a za každou cenu” (i za cenu nařízení a omezení toho, co a do jaké výše si kdo může přát, jako podmínky zařazení do projektu.. ne tak v Daruj hračku – my jdeme po podstatě) 

 

Platí to vždy

i když si vyčlením a chci splnit za 200 korun, je lepší splnit 1x za 200, než 2 x 100 nebo 4 x 50

 

NAŠE  VLASTNÍ  DĚTI  a  JEJICH   i   NAŠE  BUDOUCNOST

hromadné “nevyjídání” malých přání znamená:

dát možnost našim dětem doma, pomoci Ježíškovi z vlastního kapesného, kasičky, vychovat je

ukázat jim, jaké mají ony štěstí a naučit je vážit si toho, co mají, ale i empatii a umění pomoci

za vlastních 30-50-100 korun (a opět-lépe jednomu za 100, než 2 za 50, protože možnosti jiného dítěte jsou právě těch 1 za 50 nebo za 30)

 

Radost a spokojenost na všech stranách

-menší dárci ji mají, protože se mohou zúčastnit, jelikož přání, na která dosáhnou jim hromadně neseberou “silnější” dárci (jinak by spíše zažili hořkost, že by se chtěli zúčastnit, ale na dražší přání nedosáhnou)

-naše děti doma ji mají, protože mohou pomoci Ježíškovi

-všechny děti (klienti) s menšími přáními ji mají, protože je budou mít splěna tak jako tak – zde je jediné místo v němž se nic nemění

-o hodně víc dětí, studentů, klientů s většími přáními ( a většinou opravdu potřebnějšími nebo s dnešní dobou korespondujícími ) ji bude mít proto, že by jim je jinak nikdo nesplnil, i když by mohl, ale ty samé peníze “zbytečně” rozmělnil do mnoha malých

 

Co si o tom myslíte, že je lepší ?  Hlasujte vpravo v anketě

 

Opravdu logika

ano, méně, ale hodnotnějších přání splněných jedním Ježíškem přinese více splněných přání celkem, více radosti celkem více užitku celkem, více spokjených Ježíšků celkem a méně zklamání.

 

Inspirace citací zkušenosti dárkyně z roku 2017, která se od nás nechala přemluvit: “Jsem strašně ráda, že jsem se nechala přesvědčit, že když si pro sebe stanovím strop na dárky třeba 1500 korun, tak že je vážně lepší a smysluplnější koupit jeden nebo dva dárky do té ceny, než honit rekordy, kolika dětem jsem já sama pomohla, když bych splnila třeba 15 drobností za stovku nebo 5 za tři stovky, protože ty za těch 100 nebo 300 korun nakonec vždycky někdo splní (A TAKY ŽE JE SPLNIL) a ještě nakonec dám šanci se zapojit i Ježíškům s nižším rozpočtem, ale se stejnou chutí a srdcem pomoct co mám já a ty dražší a většinou potřebnější přání by zůstaly nesplněné (A TAKY ŽE HODNĚ ZŮSTALY).

Díky kluci v Tangu za vysvětlení něčeho, co je vlastně úplně logické, že menším počtem splněných dražších přání vlastně nakonec fakt pomůžu víc. Roky jsem to tak nedělala a hlídala jako vlčák, kdy se to spustí, ať mi ty moje a levnější někdo nesebere. Měla a pořád mám ty “svoje levnější děti”.

Vloni jsem se nechala přemluvit (popravdě spíš ukecat) a splnila jsem jenom dvě, ale ty dražší přání (lyžáky a mikrovlnku) a fakt šťastná jsem pak viděla, že těm “mým”, mnou “opuštěným” dětem, vlastně i dospělým klientům, se ty jejich levnější přání, co jsem vždycky plnila já, stejně splnily, TAKŽE TO FÁÁKT FUNGUJE ! “

JEŠTĚ  JEDNOU   –   ale   FORMOU   POROVNÁNÍ

BUĎ

 

NEBO

splním  1 x  za  1000

nebo  2  x  za  500

 

splním  10 x  za 100  (= 1000)

nebo  5  x  za  200      (= 1000)

neporuším,

co jsem si vymezil (1000 celkem)

 

neporuším,

co jsem si vymezil (1000 celkem)

pomohu = splním přání, které by bylo bez šance 

 

nepomohu = nesplním “dražší”přání, které tak zůstane bez šance 

pomohu = levnější přání se splní stejně

 

pomohu = splním více levnějších

pomohu = dám šanci „menším Ježíškům“

 

nepomohu = seberu šanci „menším Ježíškům“

pomohu = umožním vytvořit 2 násobnou hodnotu – 2000 Kč

 

nepomohu = vytvořím jen hodnotu mých 1000 Kč

matematicky v korunách:

já  1 x  za 1000 (nebo 2 x  za  500)

+ 10 “kolegů menších Ježíšků“ za 100

oni 10 x  100 = celkem 1000

splněná přánítedy celkem

jejich 10 x 100 = 1000 + mých 1000

= celkem  za  2000

 

matematicky v korunách:

já  10 x  za  100 (nebo  5 x  za  200)

splněná přání =  celkem  za 

1000

matematicky v kusech:

já 1 ks  nebo  2 ks

10 “kolegů menších Ježíšků” po 1 ks = 10 ks

= celkem 11-12 ks

 

matematicky v kusech:

já  5  nebo 10 ks

= celkem  5 – 10 ks

POCIT  ZAVÁDĚJÍCÍ

myslím, že jsem hmatatelně nepomohl tolika dětem / klientům

 

POCIT ZAVÁDĚJÍCÍ

jsem frajer – já sám jsem pomohl 

5-10  dětem / klientům

POCIT  FAKTICKÝ  a  PRÁVO NA NĚJ

dal jsem šanci více dětem

dal jsem šanci více lidem – Ježíškům

umožnil jsem splnit více přání více dětem více Ježíšky a ve větší hodnotě

Proč? Myslel jsem více na druhé než na sebe.

 

FAKTICKY

vzal jsem šanci “dražším” dětem/klientům

vzal jsem šanci více lidem – “menším Ježíškům” se zúčastnit

Proč? Trochu jsem možná myslel více na sebe a svůj pocit (nebo někdy i jak se pochlubím), kolika dětem/klientům jsem sám splnil přání.

 

samozřejmě, že úctu a poděkování zaslouží obě zvolené “taktiky” splnění přání

je to jen náš pokus ukázat jiný pohled a praktičnost

a příležitost pro každého udělat si názor, který sloupec je užitečnější a je více

ALTRUI     či     EGOI

 

PROSÍME  VOLTE  RADĚJI  ALTRUI  VLEVO

je to výsostně praktické,  logické a také mnohem hospodárnější a co hlavně,

osobně uspkojivější

a proto to vlastně všichni tak trochu děláme, ne ?

 

ALTRUI

 

EGOI

alter = z latiny „druhý“

altrui = třetí pád, tedy „druhému“

altruismus = v jeho moderní prezentaci znamená jednání a postoje orientované na prospěch druhých

 

ego = já

egoi = třetí pád, tedy „sobě“

egoismus = v jeho moderní prezentaci znamená jednání a postoje orientované na sebe

ALTRUISMUS   a   EGOISMUS    v   Daruj hračku

stejně jako v životě, i v Daruj hračku  se člověk dostane na rozcestí volby mezi „altrui“ a „egoi“ a i když je člověk srdečný, plný lásky a empatie, jako jsou ostatně v Daruj hračku všichni Ježíšci, jinak by tu nebyli, přesto je to někdy hodně těžké rozpoznat, protože „egoi“ se, potvůrka, kolikrát hodně šikovně převlékne za „altrui“.

 Co si o tom myslíte, že je lepší? 

hlasujte vpravo v anketě

 

PARADOXNÍ  OMYL

-“sám jsem splnil co nejvíce přání, takže to přece znamená pomoci více dětem”

-NE – je to právě naopak

-splnění mnoha “levných přání” za stejné peníze, za něž by byly 1-2 “dražší” – není pomoc těm dětem/klientům s levnějšími přáním, kterým je, pro jejich nenáročnost,  vždy někdo splní

-výsledkem je fakticky nepomoc těm s těmi dražšími, ale také pro život mnohdy potřebnějšími, užitečnějšími a nutnějšími,která pak zůstanou bez šance na splnění

 

Stalo se – historický rekord

dárkyně sama zarezervovala a splnila 52 těch nejlevnějších přání

celková hodnota byla cca 4.800 Kč

za tutéž cenu by bylo několik mikrovlnných trub, které zůstaly nesplněny

v různém rozsahu se opakuje stále

 

Mnoho Ježíšků s mnoha možnostmi, ale všichni se stejně velkým srdcem

-každý z Ježíšků má stejně veliké srdce, bez ohledu na to, jaký si pro sebe stanovil rozpočet pro Daruj hračku, ale stanovil

-dá se porovnat podnikatel, manažer atd. který pořídí 10 mobilů za 20 tisíc s maminkou na mateřské, která koupí jinému človíčkovi, bez jeho vlastní maminky polštářek s koníkem na spaní za 200 korun?

Ano – je to remíza !

Oba totiž chtějí pomoci – Ježíškovat, oba dali svá srdce a své možnosti, které si určili a jsou takové jaké jsou, ve prospěch druhého.

Oba jsou úžasní Ježíšci.

Ale pokud by ten první koupil místo 10 mobilů, které chce dnes každý a každé dítě, 100 polštářků po těch 200 korunách, pak by těch 10 dětí nemělo na mobil šanci a 100 podobných maminek nemělo šanci Ježíškovat, protože mobil by si nemohly dovolit pořídt, ale těch 100 polštářků po jednom, určitě ano

-moc Vám, za ta srdce, děkujeme

 

Žádné tahání více peněz z Ježíšků

ale návrh na zvážení praktičtějšího pohledu a přístupu

nedovolili bychom si z Vás “tahat” více peněz

jen prosíme o zvážení toho, co píšeme – zvážení jejich účelnějšího užití, které v konečném důsledku dá šanci více dětem na splěnní přání a více Ježíškům se zapojit

 

DŮVOD  K  VAŠÍ  VĚTŠÍ  SPOKOJENOSTI  A  RADOSTI

splníte přání, které (-á) by zůstalo téměř jistě nevyslyšeno

umožníte navíc i mnoha dalším Ježíškům se zapojit

menší přání by se splnila tak jako tak

 

Zkušenost z předcházejících ročníků – v číslech:

-když jsme v roce 1997 začínali, vyváželi jsme denně 16-18 sídlištních kontejnerů na odpadky plných, s odpuštěním, hnusu – roztrhané a špinavé ošacení, zaprané, poškozené a už oparavdu „jeté“ hračky, medvídek bez očíček, panenka bez nožičky, autíčka bez páru kol, lyžáky z roku 1950, dřevěné lyže s kandahárem, fotáky na kličku roztrhané knihy atd atd. a ještě doprovozeno srdceryvnými dopisy: „nám to moc posloužilo, není to nejnovější, ale těm chudákům to udělá radost“ – opravdu udělá? opravdu chudákům – ne normálním citlivým lidem?

-doma by to nikdo nikomu nedal – natož pod stromeček blízké osobě – a sám by si to dotyčný také pod stromkem „od ježíška“ rozbalit nechtěl

ano – je to morální – dárci splnili morální, tedy očekávanou povinnost někomu pomoci, něco darovat

ne – není to etické, protože etické znamená „vedoucí k dobru“ a platí pro něj zlaté pravidlo etiky „nečiň jinému co sám nechceš, aby on činil tobě“: “chtěl bych, aby Ježíšek mně přinesl roztrhanou mikinu? nechtěl. Chtěl bych být u toho, když si takový dárek rozbalí mé děti či moji blízcí s táím, že jim ho přece posílá Ježíšek? Také nechtěl.”.

tehdy – bylo takto nepoužitelných “hrůz”  85 %  !

dnes  – 0,72 % věcí k okamžitému vyhození – nepoužití – nemožných komukoliv dát pod stromeček

dnes – 1,83 % přání je splněno jinak – tedy nepřesně, odlišně od toho, co si dotyčný přeje

 

A to jsou hmatatelné výsledky naší více než 20 leté práce – trpělivé a stálé opakování a vedení lidí, monohdy i za cenu, že se na nás v tu chvíli třeba zlobí a mnohdy počastují urážkami či větami typu:

  • dříve:“Tak my chceme pomoct a darovat a vy to vyřadíte jako nepoužitelné nebo to dáte jako náhradní dárek, když to ještě může, i přes svoji letitost a použití posloužit – uvědomte si, že to těm chudákům musí stačit a mohou být rádi, že to dostanou.”
  • a nebo nyní: “No co si o sobě ten kluk myslí, že chce mobil, trochu skromnosti, at si uvědomí, že je děcáku”.
  • (21. století * 15 letý hoch * všichni kolem mobily od 10 let, nebo klidně od první třídy * rozdíl je kde žije a jaké má šance na dárek – není rozdíl mezi tím, jaký je a jaká přání má on a jeho vrstevníci – a co hlavně – nikdo z dětí a lidí, jimž je Daruj hračku určena, nepotřebují čekat na někoho, kdo by jim řekl, at si uvědomí, kde žijí…. )

 

A i tak se nám povedlo dostat

z těch 85% na oněch 0,72 %,  resp. 1,83 %

z tak obrovského množství přání a dárců – DEKUJEME  VÁM.

 

A nyní je před námi další stupínek – povýšit to výš.

Pomůžete nám ?

 

Každoročně se na nás obrací mnoho smutných dárců, především ke konci projektu Daruj hračku, kteří mají veliký zájem pomoci, ovšem jejich možnosti jim to třeba nedovolují, ale:

-většina „levných“ přání je již splněna či rezervována

-v mnoha a mnoha případech ve velkém množství a těch nejlevnějších, od jednoho dárce

-ten tím pak vlastně vezme možnost plnit přání jiným Ježíškům

-a zároveň tím vezme naději autorům dražších přání na jejich splnění

-takový Ježíšek (a moc děkujeme, že s námi ježíškuje) by ve stejné hodnotě mohl splnit méně „dražších“ –  ale ve velké většině potřebnějších přání, na které jejich autor či domov prostě nemají šanci nikdy dosáhnout a domov na ně bude muset – a to horko těžko, shánět sponzory

-tím by umožnil splnit více přání

-tím by umožnil zapojit se do ježíškování i dalším Ježíškům

-takže méně splněnými přáními ve skutečnosti přinese více všeobecného užitku a skutečné pomoci

 

 

 

 

 

řešení problému a dotazy na dárek
darce@daruj-hracku.cz

Podpořit manažery na vozíku

každých pravidelných 50-200 Kč (potvrdíme), je nám důležitým kamínkem v mozaice zabezpečení činnosti a realizace projektu – více zde

HRDÍ PARTNEŘI

Tanga a Daruj hračku

PARTNEŘI PŘEDÁNÍ

Hrdí mediální partneři

Zde si stáhněte banner Daruj hračku a umístěte na svůj web, rádi vás zařadíme mezi Ježíškovi hrdé mediální partnery

  

Nejen srdcem – i rozumem

Nejen srdcem – i rozumem

více levnějších nebo jedno dražší přání – mrkněte zde, proč a řekněte nám svůj názor:

SMYSLUPLNĚJŠÍ JE SPLNIT

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

DĚKUJEME "JEŽÍŠKŮM"

Facebook

ICT Pro
Design Trade - Koscom
Briklis
Agro CV
LEKSYS
General Logistics Systems Czech Republic
Faster CZ
technology-support
GLS-ParcelShop
ENBRA
Strojírna Vrága
TECHNOLOGY
GASTON-Giana
Badger Meter Czech Republic
ICT Pro
AVEFLOR
AGP Projekční Atelier
HIWIN
PRETOL HB
Cominvest CZ
JOHNNY SERVIS
BETON-Těšovice
atelier-r
ALTOMA
Almita
ABI-EPG
KOVO LEDEČ
AGENTURA VELRYBA
ULBRICH
ZENPHARMA PRAHA
Jiří Dostál GET automotive
Applic
První hanácká BOW
SolidVision
Futures Contproduct
BIBUS
LPW
MAG Centrum
TR Instruments
 KUBOUSEK EU holding
FAnn Retail
DT-Vyhybkarna-strojirna
TBA-Plastove-obaly
Foxon
Carling
TASY_pneu
Carset-autoservis-Vyskov
Pajero
PC sinek
ABCpack
PointCar-Renaulty-Renaulty-dily-Hodonin
Dokar-Ford-HB
Trojstav
mouthmouse
webnode
obchodaci
vodnanskekure
auto_janakiev
infos
manatech
eri
cemi