Chcete vědět, komu pomáháme a co darovat? Komu splníte přání?

Vstupte do databáze dětí a přání a vyberte si   »

Jak darovat?

Daruj hračku srdcem a rozumem

Milí Ježíšci,

děkujeme za Váš zájem a moc Vás poprosíme o zvážení tohoto postupu při výběru a plnění přání.

 

“Ohled na prospěch druhého patří ke společenské povaze člověka a lidská socialita, schopnost spolupráce a solidarity je základem evolučního úspěchu člověka jako živočišného druhu.”

 

Děkujeme tedy Ježíšci, že s Tangem-manažery na vozíčcích a jejich partnery pracujete na vývoji lidstva.

 

 

ALTRUI

 

EGOI

alter = z latiny „druhý“

altrui = třetí pád, tedy „druhému“

altruismus = v jeho moderní prezentaci znamená jednání a postoje orientované na prospěch druhých

 

ego = já

egoi = třetí pád, tedy „sobě“

egoismus = v jeho moderní prezentaci znamená jednání a postoje orientované na sebe

 

ALTRUISMUS   a   EGOISMUS    v   Daruj hračku

Stejně jako v životě, i v Daruj hračku  se člověk dostane na rozcestí volby mezi „altrui“ a „egoi“ a i když je člověk srdečný, plný lásky a empatie, jako jsou ostatně v Daruj hračku všichni Ježíšci, jinak by tu nebyli, přesto je to někdy hodně těžké rozpoznat, protože „egoi“ se, potvůrka, kolikrát hodně šikovně převlékne za „altrui“.

 

Můžeme Vám napovědět malým příkladem?

vnitřně jsem si pro sebe určil, že pro Daruj hračku si vyčlením   1000 Kč 

poměr „levnějších“  a  „dražších“ přání je obvykle      50 : 50,   60 : 40

 

ALTRUISMUS

 

 

EGOISMUS 

splním  1 x  za  1000 nebo  2  x  za  500

 

splním  10 x  za 100  (= 1000) nebo  5  x  za  200      (= 1000)

neporuším, co jsem si vymezil (1000 celkem)

 

neporuším, co jsem si vymezil (1000 celkem)

pomohu = splním přání, které by bylo bez šance 

 

nepomohu = nesplním “dražší”přání, které tak zůstane bez šance 

pomohu = levnější přání se splní stejně

 

pomohu = splním více levnějších

pomohu = dám šanci „menším Ježíškům“

 

nepomohu = nedám šanci „menším Ježíškům“

pomohu = umožním vytvořit 2 násobnou hodnotu – 2000 Kč

 

nepomohu = vytvořím jen hodnotu mých 1000 Kč

matematicky v korunách:

já  1 x  za 1000 (nebo 2 x  za  500)

+ 10 kolegů „menších Ježíšků“ po 100 = za 1000

=  celkem  za  2000

 

matematicky v korunách:

já  10 x  za  100 (nebo  5 x  za  200)

=  celkem  za  1000

matematicky v kusech:

já 1 ks  nebo  2 ks

10 kolegů “menších Ježíšků” po 1 ks = 10 ks

= celkem 11-12 ks

 

matematicky v počtech přání:

já  5  nebo 10 ks

= celkem  5 – 10 ks

 

POCIT  ZAVÁDĚJÍCÍ

myslím, že jsem hmatatelně nepomohl tolika dětem / klientům

 

 

POCIT ZAVÁDĚJÍCÍ

jsem frajer – já sám jsem pomohl  5-10  dětem / klientům

 

POCIT  FAKTICKÝ  a  PRÁVO NA NĚJ

dal jsem šanci více dětem

dal jsem šanci více lidem – Ježíškům

umožnil jsem splnit více přání více dětem více Ježíšky

Proč? Myslel jsem více na druhé než na sebe.

 

 

FAKTICKY

vzal jsem šanci “dražším” dětem/klientům

vzal jsem šanci více lidem – “menším Ježíškům” se zúčastnit

Proč? Myslel jsem více na sebe, jak se pochlubím, kolika dětem/klientům jsem sám splnil přání.

 

Děkujeme  „vlevo“  i  „vpravo“, jde jen a jen o osobní volbu, co je užitečnější pro druhé, ale obdiv a díky zaslouží všichni.

 

 

Co si o tom myslíte, že je lepší? 

hlasujte vpravo v anketě

 

 

Pokud dopředu víte či máte představu o výši, za kolik peněz chcete přání splnit, prosíme zvažte

  • splnění přednostě raději 1-2 dražších, než v úplně té samé hodnotě, kterou jste si sami pro sebe vymezili, než například 5-10 levnějších
  • vyjde Vás to na úplně stejné peníze
  • z tohoto pohledu je přece jedno, jestli splníte 1 x za 500  nebo  5 x za 100  nebo 1 x za 4000 za které je třeba potřebná pračka nebo  40 x za 100, která by za tu “astovku” určitě rád splnil někdo s menšími možnostmi, ale stejným srdcem, protože chce
  • umožníte tak splnit více přání
  • umožníte se zapojit i Ježíškům, kteří mají neméně stejně velké srdce jako Vy, ale třeba menší možnosti

 

 

PARADOXNÍ  OMYL – “splnit sám co nejvíce přání = znamená přece pomoc více dětem”

  • NE – je to právě naopak
  • výsledkem splnění mnoha “levných přání” za stejné peníze, za něž by byly 1-2 “dražší” – není pomoc těm dětem/klientům s levnějšími přáním, kterým je, pro jejich nenáročnost,  vždy někdo splní
  • výsledkem je fakticky nepomoc těm s těmi dražšími, ale také pro život mnohdy potřebnějšími, užitečnějšími a nutnějšími,která pak zůstanou bez šance na splnění

 

 

Méně je opravdu více – je to logika

  • méně splněných přání po více korunách dá pro daného Ježíška v součtu totéž jako splnění více levnějších přání
  • ale méně dražších přání, které se vejdou do rozhodnutí Ježíška, kolik si řekl, že si pro Daruj hračku vyčlení dá šancí VÍCE Ježíškům, kteří si vyčlenili či mohli vyčlenit méně peněz
  • tím zároveň i šanci na splnění více přání

 

 

Mnoho Ježíšků s mnoha možnostmi, ale všichni se stejně velkým srdcem

  • každý z Ježíšků má stejně veliké srdce, bez ohledu na to, jaký si pro sebe stanovil rozpočet pro Daruj hračku
  • dá se porovnat podnikatel, manažer atd. který pořídí 10 mobilů za 20 tisíc s maminkou na mateřské, která koupí jinému človíčkovi, bez jeho vlastní maminky polštářek s koníkem na spaní za 200 korun? Ano – je to remíza ! Oba totiž chtějí pomoci – Ježíškovat, oba dali svá srdce a své možnosti, které si určili a jsou takové jaké jsou, ve prospěch druhého. Oba jsou úžasní Ježíšci. Ale pokud by ten první koupil místo 10 mobilů, které chce dnes každý a každé dítě, 100 polštářků po těch 200 korunách, pak by těch 10 dětí nemělo na mobil šanci a 100 podobných maminek nemělo šanci Ježíškovat, protože mobil by si nemohly dovolit pořídt, ale těch 100 polštářků určitě ano
  • moc Vám, za ta srdce, děkujeme

 

 

Žádné tahání více peněz z Ježíšků – ale návrh na zvážení praktičtějšího pohledu a přístupu

  • nedovolili bychom si z Vás “tahat” více peněz
  • jen prosíme o zvážení toho, co píšeme – zvážení jejich účelnějšího užití, které v konečném důsledku dá šanci více dětem na splěnní přání a více Ježíškům se zapojit
  • Vy vedle splnění přání, které by zůstalo třeba nevyslyšeno, umožníte navíc i mnoha dalším Ježíškům se zapojit

 

 

Zkušenost z 19 ročníků – pojďme udělat ten 20. nejen srdcem, ale i rozumem !

Každoročně se na nás obrací mnoho smutných dárců, především ke konci projektu Daruj hračku, kteří mají veliký zájem pomoci, ovšem jejich možnosti jim to třeba nedovolují, ale:

  • většina „levných“ přání je již splněna či rezervována
  • v mnoha a mnoha případech ve velkém množství levnější od jednoho dárce
  • ten tím pak vlastně vezme možnost splnit přání jiným Ježíškům
  • a zároveň tím vezme naději autorům dražších přání na jejich splnění
  • takový Ježíšek (a moc děkujeme, že s námi ježíškuje) by ve stejné hodnotě mohl splnit méně „dražších“ –  ale ve velké většině potřebnějších přání, na které jejich autor či domov prostě nemají šanci nikdy dosáhnout
  • tím by umožnil splnit více přání
  • tím by umožnil zapojit se do ježíškování i dalším Ježíškům
  • takže méně splněnými přáními ve skutečnosti přinese více všeobecného užitku a skutečné pomoci

 

 

 

 

 

řešení problému a dotazy na dárek
darce@daruj-hracku.cz

Podpořit manažery na vozíku

každých pravidelných 50-200 Kč (potvrdíme), je nám důležitým kamínkem v mozaice zabezpečení činnosti a realizace projektu – více zde

HRDÍ PARTNEŘI

Tanga a Daruj hračku

PARTNEŘI PŘEDÁNÍ

Hrdí mediální partneři

Zde si stáhněte banner Daruj hračku a umístěte na svůj web, rádi vás zařadíme mezi Ježíškovi hrdé mediální partnery

  

Nejen srdcem – i rozumem

Nejen srdcem – i rozumem

více levnějších nebo jedno dražší přání – mrkněte zde, proč a řekněte nám svůj názor:

SMYSLUPLNĚJŠÍ JE SPLNIT

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

DĚKUJEME "JEŽÍŠKŮM"

Facebook

LEKSYS
General Logistics Systems Czech Republic
Faster CZ
technology-support
GLS-ParcelShop
ENBRA
Strojírna Vrága
TECHNOLOGY
GASTON-Giana
Badger Meter Czech Republic
ICT Pro
AVEFLOR
AGP Projekční Atelier
HIWIN
PRETOL HB
Cominvest CZ
JOHNNY SERVIS
BETON-Těšovice
atelier-r
ALTOMA
Almita
ABI-EPG
KOVO LEDEČ
AGENTURA VELRYBA
ULBRICH
ZENPHARMA PRAHA
Jiří Dostál GET automotive
Applic
První hanácká BOW
SolidVision
Futures Contproduct
BIBUS
LPW
MAG Centrum
TR Instruments
 KUBOUSEK EU holding
FAnn Retail
DT-Vyhybkarna-strojirna
TBA-Plastove-obaly
Foxon
Carling
TASY_pneu
Carset-autoservis-Vyskov
Pajero
PC sinek
ABCpack
PointCar-Renaulty-Renaulty-dily-Hodonin
Dokar-Ford-HB
Trojstav
mouthmouse
webnode
obchodaci
vodnanskekure
auto_janakiev
infos
manatech
eri
cemi